dissabte, 31 d’octubre del 2009

Cadascú és una multitud

Tot llegint un llibre de Salman Rushdie, vaig trobar el fragment que reprodueixo a continuació. L'autor ens parla de la complexitat de la nostra identitat i de la multitud que hi ha en el nostre interior.
Ell considera que som un tot heterogeni, canviant i flexible. Aquest fragment em va agradar no només per la seva bellesa literària, sinó perquè considero que és pertinent en relació al tema de la interculturalitat.
La meva conclusió en relació a la seva lectura i a tots els conceptes dels que anem parlant és la següent: si acceptem la nostra pròpia diversitat i entenem que tots estem conformats seguint aquest principi, serà molt més senzill viure en un món on l’heterogeneïtat no només és un fet sinó que forma part de la nostra essència.

“Quién qué soy? Mi respuesta: soy la suma total de todo lo que ocurrió antes que yo, de todo lo que he sido visto hecho, de todo lo-que-me-han-hecho. Soy todo el que todo lo que cuyo ser-en-el-mundo me afectó fue afectado por mí. Soy todo lo que sucede cuando me he ido que no hubiera sucedido si no hubiera venido. Y tampoco soy especialmente excepcional al respecto; cada “yo”, cada uno de los hoy-seis-cientos-millones-y-pico de nosotros, contiene una multitud similar. Lo repito por última vez: para entenderme, tendréis que tragaros un mundo.”

Rushdie, Salman (1980): Hijos de la medianoche. Barcelona: Random House Mondadori.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada